Wyszukiwanie elementu w zbiorze nieuporządkowanym.
Algorytm wyszukiwania największej (najmniejszej) liczby spośród n liczb.
Lista kroków:
Zapoznaj się z algorytmem wykonanym w języku Scratch: wyszukiwanie największej liczby
Przeanalizuj także algorytm wyszukujący największy element z listy nieuporządkowanej: wyszukiwanie największego elementu - lista
Zadanie.
Na podstawie jednego z powyższych algorytmów stwórz w języku Scratch program, który będzie wyszukiwał najmniejszy element w zbiorze nieuporządkowanym.
Zagrajmy
Zadanie 1.
Na podstawie poniższych informacji stwórz grę w języku Scratch.
Wskazówka: Pamiętaj o poleceniu powtarzaj aż.
a) Zmodyfikuj stworzoną grę tak, aby komputer wybierał losowo szukaną liczbę z przedziału od 1 do 100.
b) Dodaj zliczanie wykonanych prób: utwórz zmienną licznik. Poinformuj grającego, w której próbie mu się udało.