Algorytmy wyszukiwania i porządkowania cz. 1

 Wyszukiwanie elementu w zbiorze nieuporządkowanym.

Algorytm wyszukiwania największej (najmniejszej) liczby spośród n liczb.

Lista kroków:
Zapoznaj się z algorytmem wykonanym w języku Scratch: wyszukiwanie największej liczby

Przeanalizuj także algorytm wyszukujący największy element z listy nieuporządkowanej: wyszukiwanie największego elementu - lista

Zadanie.
Na podstawie jednego z powyższych algorytmów stwórz w języku Scratch program, który będzie wyszukiwał najmniejszy element w zbiorze nieuporządkowanym.

Zagrajmy

Zadanie 1.
Na podstawie poniższych informacji stwórz grę w języku Scratch.
Wskazówka: Pamiętaj o poleceniu powtarzaj aż.

Zadanie 2.
a) Zmodyfikuj stworzoną grę tak, aby komputer wybierał losowo szukaną liczbę z przedziału od 1 do 100.
b) Dodaj zliczanie wykonanych prób: utwórz zmienną licznik. Poinformuj grającego, w której próbie mu się udało.