Wprowadzenie do programowania w języku Python cz. 1

Python – język programowania wysokiego poziomu ogólnego przeznaczenia, o rozbudowanym pakiecie bibliotek standardowych, którego ideą przewodnią jest czytelność i klarowność kodu źródłowego.  

Pythona stworzył we wczesnych latach 90. Guido van Rossum – jako następcę języka ABC, stworzonego w Centrum voor Wiskunde en Informatica (CWI – Centrum Matematyki i Informatyki w Amsterdamie). Van Rossum jest głównym twórcą Pythona, choć spory wkład w jego rozwój pochodzi od innych osób. 

Nazwa języka nie pochodzi od zwierzęcia lecz od serialu komediowego emitowanego w latach siedemdziesiątych przez BBC – „Monty Python’s Flying Circus” (Latający cyrk Monty Pythona). Projektant, będąc fanem serialu i poszukując nazwy krótkiej, unikalnej i nieco tajemniczej, uznał tę za świetną. 

 Wikipedia - Wikipedia - Python


Skąd ściągnąć? https://www.python.org/downloads/

Do dzieła!


Środowisko programistyczne IDLE udostępnia dwa tryby pracy: interaktywny i skryptowy.

Zaczniemy od trybu interaktywnego. 

Po uruchomieniu IDLE, zobaczysz:
Zacznijmy od wyświetlenia na ekranie komunikatu, aby to zrobić należy zastosować instrukcję wyjścia - funkcję print(). Argumentami funkcji (podanymi w nawiasach) mogą być teksty, wyrażenia arytmetyczne lub zmienne oddzielone przecinkami.

Przykład.



Zadanie 1.
Spróbuj samodzielnie wykonać polecenia z przykładu.

Zadanie 2.
Zapoznaj się z operatorami arytmetycznymi w języku Python.

Wykonaj w podobny sposób (jak zaprezentowano w przykładzie) inne obliczenia, używając kolejno wszystkich operatorów podanych w tabeli.