Python – język programowania wysokiego poziomu ogólnego przeznaczenia, o rozbudowanym pakiecie bibliotek standardowych, którego ideą przewodnią jest czytelność i klarowność kodu źródłowego.
Zadanie 1.
Pythona stworzył we wczesnych latach 90. Guido van Rossum – jako następcę języka ABC, stworzonego w Centrum voor Wiskunde en Informatica (CWI – Centrum Matematyki i Informatyki w Amsterdamie). Van Rossum jest głównym twórcą Pythona, choć spory wkład w jego rozwój pochodzi od innych osób.
Nazwa języka nie pochodzi od zwierzęcia lecz od serialu komediowego emitowanego w latach siedemdziesiątych przez BBC – „Monty Python’s Flying Circus” (Latający cyrk Monty Pythona). Projektant, będąc fanem serialu i poszukując nazwy krótkiej, unikalnej i nieco tajemniczej, uznał tę za świetną.
Wikipedia - Wikipedia - Python
Skąd ściągnąć? https://www.python.org/downloads/
Do dzieła!
Środowisko programistyczne IDLE udostępnia dwa tryby pracy: interaktywny i skryptowy.
Zaczniemy od trybu interaktywnego.
Po uruchomieniu IDLE, zobaczysz:
Zacznijmy od wyświetlenia na ekranie komunikatu, aby to zrobić należy zastosować instrukcję wyjścia - funkcję print(). Argumentami funkcji (podanymi w nawiasach) mogą być teksty, wyrażenia arytmetyczne lub zmienne oddzielone przecinkami.Przykład.
Spróbuj samodzielnie wykonać polecenia z przykładu.
Zadanie 2.
Zapoznaj się z operatorami arytmetycznymi w języku Python.
Wykonaj w podobny sposób (jak zaprezentowano w przykładzie) inne obliczenia, używając kolejno wszystkich operatorów podanych w tabeli.